Ko gero daugelis esame matę kino filmuose, o gal net ir realiame gyvenime, kai pakankamai nedidelis automobilis būna „apautas“ gerokai didesniais arba mažesniais ratais. Tai dažniausiai būna išskirtiniai automobiliai, paruošiami tam tikram tikslui – parodai ar tiesiog dėmesio pritraukimui, tačiau tokią praktiką kartais taiko ir kasdien į gatves išriedančių transporto priemonių savininkai. Ar tai nėra pavojinga ir kokios rizikos gali atsirasti keičiant padangų ir ratų matmenis? Atsakymas į šiuos klausimus yra „taip“, tačiau tai reikėtų daryti labai atsargiai, vadovaujantis automobilio gamintojo rekomendacijomis.
Dažniausiai automobilio dokumentuose yra nurodomas leistinas naudojamų ratų diskų skersmuo ir priklausomai nuo jo markės, gali būti numatyti du ar daugiau galimų variantų, pavyzdžiui nuo R15 iki R16 arba R17-R19. Žinoma „auksarankiai“ meistrai sugeba apeiti šias rekomendacijas ir tada vaizdas gaunasi toks, kaip aprašėme straipsnio pradžioje. Tačiau reikia suprasti, kad ribas automobilių gamintojai nustato ne šiaip sau ir jų vaidmuo yra daug rimtesnis, nei tiesiog bendras vaizdas. Čia kaip dygliuotos padangos vasarą – lyg ir galima važiuoti, tačiau toks pasivažinėjimas gali baigtis liūdnai. Didesni ratai – tai pirmiausia didesnis krūvis važiuoklei, kuri tokiomis sąlygomis pradeda greičiau dėvėtis ir gali tiesiog neatlaikyti.
Kalbant apie padangų plotį ar aukštį, tai čia situacija nėra tokia kritiška ir dažniausiai priklauso nuo pačio vairuotojo ir jo vairavimo ypatumų. Tačiau ir čia svarbu suprasti, kad bet koks pokytis, turi savo pasekmes ir ne visada gražesnis vaizdas yra vertas galimų praradimų. Taip pavyzdžiui, platesnės ir dažnai žemesnio profilio padangos, kurios labai efektingai atrodo ant sportinio tipo automobilių, pasižymi mažesnėmis amortizacinėmis savybėmis, yra triukšmingesnės ir dažnai tampa didesnio kuro suvartojimo priežastimi. Tad jei tai jūsų negąsdina tai, drąsiai galite rinktis tokį variantą.