Kaip parduoti verslą?

Nuosavas verslas – daugelio svajonė. Darbas ne pagal grafiką, darbas sau. Kiek dirbsi – tiek užsidirbsi. Savęs realizacija. Visi šie dalykai prideda daug žavesio savo verslo kūrimui ir plėtojimui. Tai yra priežastys, kodėl žmonės rizikuodami savo karjera, savo gerove ir eikvodami savo laiką, jėgas ir pinigus, pasineria į verslą.

Parduodu versląBet būna ir kita medalio pusė: ateina laikas, kai verslą reikia parduoti. Galbūt reikia pinigų, galbūt norima jėgas ir laiką nukreipti į kitus projektus, galbūt tiesiog pavargstama. Kad ir kokios būtų priežastys, verslininkams iškyla šis klausimas, kuris taip pat iškelia ir savų problemų. Tik retas verslininkas sulaukia pasiūlymų parduoti verslą, o daugumai tenka patiems siūlyti savo kūrinį kitiems. Bet tai – nėra lengva. Turėti verslą nori visi, bet ne visi turi gebėjimų jį vystyti (net jei pradinis darbas ir padarytas), ne visi turi lėšų jį įsigyti, net kai jis yra parduodamas, ne visi gali gauti paskolą ar kitokį finansavimą verslo įsigijimui ar plėtrai. Todėl ratas žmonių, kurie galėtų nusipirkti verslo projektą – nėra jau toks ir didelis. O daug priklauso ir nuo pačio verslo pobūdžio, jo dydžio, pelningumo. Tai net ir jei kažkas turi pinigų ir noro įsigyti verslą, gali to nepadaryti, nes neleidžia kompetencijos, verslo niša ar pan. Taip potencialių pirkėjų ratas sumažėjo dar labiau.

Kokio šiaudo turi verslo pardavėjas griebtis, kad galėtų sėkmingai parduoti savo verslą. Pirmas žingsnis visada yra savo kontaktų ir pažįstamų tinklo panaudojimas šiam tikslui. Verslininkai visada turi gana platų tinklą žmonių, kurie veikia vienoje ar kitoje verslo sferoje, kurie net jei patys nėra suinteresuoti sandoriu, gali pažinoti kažką, kas yra suinteresuotas. Bet reikia suprasti, kad ne visi verslininkai vienodi ir ne visi verslai yra labai dideli, todėl tas pažįstamų verslininkų tinklas gali ir nebūti išskirtinai didelis. Tuomet alternatyva – įvairios bendruomenės ar kitokie organizaciniai dariniai, kuriuos galima formaliai išnaudoti verslo pardavimui. Verslovitrina.lt yra vienas tokių projektų, kuris tarpininkauja tarp tų, kurie parduoda verslą ir tų, kurie jį nori nusipirkti.

Dar galima pasinaudoti ir kitais, nebūtinai specializuotais skelbimų portalais. Bet tuomet reikia matuoti bendrą srautą, skelbimo įdėjimo ir iškėlimo kainą ir potencialą surasti galimą pirkėjai. Teisybės dėlei reikia paminėti, kad tokiuose nespecializuotuose puslapiuose nesilanko daug žmonių, ieškančių verslo pasiūlymų, todėl jei projektas nėra didelis ir paklausus ir pardavėjas neturi didelio tinklo potencialiai suinteresuotų asmenų, geriau verslą parduoti per projektus, kurie specializuojasi būtent tarpininkavime tarp verslo pardavėjų ir pirkėjų. Geriausia, jei projektas pats turi lankytojų srautą ir investuoja į savo plėtrą, kas užtikrins, kad jūsų pasiūlymą pamatys didžiausias ratas potencialių pirkėjų. Bet jei verslas yra pakankamai pelningas, savo pasiūlymą galima pateikti ir visuose įmanomuose tokio pobūdžio projektuose be didelių kaštų ir praradimų, nes tai nėra pati brangiausia paslauga.

Palikite atsiliepimą