Kas gi nežino – sodybų nuoma gali būti puikus verslas, generuojantis pajamas ir provincijoje gyvenantiems žmonėms. Kuo daugiau žmonių renkasi gyventi miestuose ir traukte traukia į kaimus, tuo labiau žmonės savo šventes įsivaizduoja būtent išnuomotoje sodyboje. Galbūt ir jūs galite būti tas pavyzdys, kuomet kaip tik tokios sodybos nuoma suteiks didžiausią džiaugsmą. Tačiau gundytis sodybų nuomos verslu vertėtų atsargiai ir apgalvotai. Į ką atkreipti dėmesį, kuriant sodybų nuomos verslą?
Žmonės ir žmogiškieji faktoriai sodyboje – svarbesni už remontą
Jaukus priėmimas, netrukdymas žmonėms švęsti, paslaugumas, lankstumas dėl žmonių prašymų, pagalba ruošiantis – tai tokie faktoriai, kurie gali pagerinti sodybos vardą labiau nei dešimtis tūkstančių eurų kainavęs remontas. O štai girti sodybos savininkai, ateinantys per šventę prisikabinti, nemalonus, grubus aptarnavimas – tai visiškai gali sužlugdyti net ir geriausiai suremontuotą sodybą.
Kas yra gera sodybos vieta?
Proto ribose siekiančios nuomos kainos turi visuomet atitikti sodybos vertę. Kas bus ta geroji vieta? Tai kažkas arti pagrindinio kelio, bet ne per arti. Ramioje kaimynystėje ir su gražiais vaizdais: mišku, upe, tvenkiniu, ežeru.
Investicijų balansas: kad neišeitumėte „į minusą“
Jeigu planuojate nuomoti sodybas šventėms ar užsieniečiams apsistoti, žmonėms tiesiog pailsėti, reikės atitinkamai paruošti aplinką: paremontuoti pagrindinius pastatus, užtikrinti geriamąjį vandenį, kanalizaciją, tualetus, privatumą ir pan. Kuo estetiškiau ir gražiau viskas atrodys, tuo didesnę kainą galbūt galėsite šaukti. Kaip žinia, remontai tikrai kainuoja nemažai. Tačiau prieš investuojant jums reikės gerai pagalvoti. Rizikingiausia yra pirkti sklypą nežinomoje vietoje, ten statyti sodybą ir ją nuomoti – kadangi nors jums tai gal ir atrodo gerai, gal ir galvojate, kad ten strategiškai patogi vieta, visgi jums gal ir nebus ten taip jau gerai. O investuoti reikės nemažai. Saugiau yra pradėti kažką žinomoje vietoje, kur galbūt jau yra kažkoks sklypas ir pastatai jūsų nuosavybėje. Gal galvosite – pradžioje tik truputį paremontuosime, jeigu matysim, kad yra paklausa, tada ir daugiau nuveiksime. Čia irgi galite labai suklysti. Iš esmės, jūs turėtumėte galvoti apie tai, kad gal privalote pasiekti tam tikrą kokybės kriterijų, galbūt suremontuoti viską iki tam tikro lygio. Tik tuomet galėsite tikėtis žmonių dėmesio. Taigi, kartais investuojant pradžioje per mažai, galite iš karto nusivilkti ta idėja ir verslą apleisti. Tad turite veikti protingai. Reklama turi būti protinga, o ne brangi. Tą irgi pravartu nepamiršti.