Kartais keliuose vis dar pasirodo tokių erelių, kurie nesupranta, kodėl yra reikalingos žieminės padangos. Jiems tinka ir paprastos padangos, kurios būna vasarinės arba universalios. Kiekvienas serviso darbuotojas ir šiaip automobiliais besidomintis žmogus gali tiksliai paaiškinti, kodėl padangos turi būti pritaikomos pagal metų laikus. Kalbamės su serviso darbuotoju ir prašome jo papasakoti apie žiemines padangas ir tai, kokia jų reikšmė.
Kodėl dažniausiai žmonės važinėja nepasikeitę padangų?
Už kiekvieną žmogų atsakyti sunku, tačiau visada galima rasti žmonių su panašiais motyvais. Kai kurie žmonės sako, kad jie kaip tik planuoja greitu metu parduoti savo automobilį, o paskui pirkti visiškai kitokį. Todėl jiems tarsi neapsimoka dėl kelių mėnesių imti naujas padangas, nes jos ir taip bus brangios, jie važiuos nedaug, paskui pinigai nueis šuniu ant uodegos ir pan. Kas keisčiausia, tie, kurie taip kalba, paskui su ta pačia mašina važinėja dar dešimtis metų. Taip pat būna žmonės, kurie tiesiog nori turėti mašiną labai retam važiavimui. Na ji stovi garaže, o išvažiuoja su ja kartą per mėnesį. Tai tada ne tik padangų nekeičia, bet ir šiaip didesnio techninio aptarnavimo neatlieka – jau jeigu kas nors genda, tai genda. Taip pat kartais ji galvoja, kad universalios yra labai geras variantas, arba kad užtenka tik vienų ratų padangas pakeisti. Tai stato į pavojų ir juos, ir visus kitus eismo dalyvius.
Kuo skiriasi žieminės nuo vasarinių padangų?
Žieminės padangos yra minkštesnės, ir jos ne taip gerai sukimba su paviršiumi. Jos gali būti netgi šipuotos. Jos veikia kaip žieminių batų dantyti padai – jie neslysta. Taigi, ir žieminės padangos padarytos taip, kad kuo mažiau slystų. Dėl to jas ir reikia dėvėti. O vasarinės yra slidžios, bet jos greitai ir gerai lekia asfaltu. Tada klausimas, kodėl negalima visą laiką dėvėti minkštų žieminių padangų? Todėl, kad jos labai greitai susidėvės, jeigu ir per vasarinį asfaltą su jomis važiuosite. Dėl to jos ir yra keičiamos.
Bet ar tikrai žieminės daug saugesnės?
Šimtu procentų. Dažnai yra specialistų atliekami testai, populiarus vadinamasis „briedžio testas“, leidžiantis nustatytistabdymo su skirtingais padangų rinkiniais efektyvumą. Visi tyrimai rodo, kad efektyvios yra tik žieminės padangos, ant priekinių ir galinių ratų, tik tada galima tinkamai sustabdyti ir išvengti avarinių situacijų.